Дистанційне навчання
6 клас
6 клас
20.04 – 21.04
Тема Вкладені алгоритмічні структури повторення
1. Записати у зошит визначення таких понять
Цикл - фрагмент алгоритму, команди якого можуть повторюватись більше, ніж один раз.
Тіло циклу – команди, які можуть виконуватись більше ніж один раз.
Вкладений цикл – фрагмент алгоритму, серед команд тіла якого є інші цикли.
Внутрішній цикл - цикл, який міститься в тілі іншого циклу.
Зовнійшній цикл – цикл, у тілі якого розміщено інший цикл.
2. Опрацювати матеріал презентації за посиланням
(Відкрити: 6 клас. Команда повторення)
3. Виконати завдання за посиланням в онлайн сервісі LearningApps.org
Запитання та відповіді надсилати електронною поштою за адресою komarv202@cmail.com
13.04 – 14.04
Тема Програмування процесів з повторенням і розгалуженням
1. Запишіть у зошит визначення таких понять:
1.Команда | це повідомлення, яке спонукає до виконання певної дії |
2.Виконавець | об’єкт, здатний виконати задані йому команди. |
3.Система команд виконавця | набір команд, які може виконати даний виконавець. |
4.Алгоритм | це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі. |
Чи можна уявити своє життя без алгоритмів?
Ми познайомилися з алгоритмічною структурою слідування та навчилися складати лінійні алгоритми. У них команди виконуються послідовно та за будь-яких умов. Але в житті таке трапляється не часто. Частіше людина планує в залежності від обставин: «якщо встигну…», «якщо зустріну…», «якщо вистачить…» тощо (наприклад, «подивитися телевізор, якщо зроблено уроки»). Команди в алгоритмах можуть повторюватися певну кількість разів (наприклад, «посадити 15 дерев»); повторюватися, якщо виконується певна умова (наприклад, «якщо є помилки», то «виправити помилку») або повторюватися, поки не виконається певна умова і ми не досягнемо результату (наприклад, «вчити вірш» до тих пір, «поки його не буде вивчено»). Такі команди використовуються в інших алгоритмічних структурах.
Постановка мети
Сьогодні продовжимо ознайомлення з алгоритмічними структурами та розглянемо ще дві структури: розгалуження та повторення. Ми на прикладах навчимося розрізняти три основні алгоритмічні структури: слідування, розгалуження і повторення.
Ознайомлення з новим матеріалом.
Розглянемо лінійний алгоритм «Збирання до школи»:
1. Прокинутися.
2. Зробити зарядку.
3. Зробити ранковий туалет.
4. Одягнутися.
5. Поснідати.
6. Зібрати речі.
7. Вийти до школи.
- Хто може бути виконавцем даного алгоритму?
(очікувана відповідь – «Людина»)
- Враховуючи, що кожна команда, записана в алгоритмі, повинна бути виконаною, чи є недоліки в даному алгоритмі?
(очікувана відповідь – «так, є: що робити людині, яка зібрала речі звечора або не хоче робити зарядку, або захворіла?»)
- Якщо прослідкувати за поведінкою людини протягом дня, то з'ясується, що майже ніколи вона не діє за лінійним алгоритмом. Вона постійно аналізує ситуації, змінює свою поведінку, свої плани, пристосовується до обставин. Тому набагато частіше зустрічається алгоритмічна структура розгалуження, що обов'язково містить у собі хоча б одну умову (їх може бути й декілька), і команди виконуються або не виконуються в залежності від цієї умови.
- Змінимо в нашому лінійному алгоритмі шосту команду так, щоб його могла виконати людина, яка зібрала речі звечора:
6. Якщо речі не зібрані, зібрати речі.
- Отже, тепер наш алгоритм не лінійний, а з розгалуженням, так як містить умову.
Розглянемо алгоритмічну структуру повторення на прикладі «Посадити 15 дерев».
-
- Як можна скласти алгоритм, використовуючи структуру слідування?
(очікувана відповідь – «15 разів повторювати серію з декількох команд»)
- Яким буде обсяг складеного алгоритму?
(очікувана відповідь – «буде складатися з великої кількості команд»)
- Складемо алгоритм «Посадити 15 дерев», використовуючи структуру повторення:
1. Повторити 15 разів дії, описані в пунктах 2-5.
2. Викопати ямку.
3. Опустити в ямку саджанець.
4. Закопати ямку з саджанцем землею.
5. Полити саджанець водою.
- У даній алгоритмічній структурі кількість повторень наперед відома (15). Є ще дві алгоритмічні структури повторення з наперед невідомою кількістю повторень. З їх допомогою можна, наприклад, скласти алгоритми для виправлення помилок у тексті або для вивчення вірша напам'ять, про які говорилося вище. На наступному уроці ми розглянемо ці структури.
Запитання та відповіді надсилати електронною поштою за такою адресою komarv2020@gmail.com
27.04 – 08.05
Тема Алгоритми та програми
Завдання
1. Виконати завдання за посиланням в онлайн сервісі «На Урок»
Використати Код доступу 217632
1. ü Пройти тест "Алгоритми та програми"
Тест пройти до 01 травня
ПРИ ВІДСУТНОСТІ КОМП’ЮТЕРА АБО ДОСТУПУ ДО МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ:
Виконати тести у зошиті
Тема Алгоритми та їх виконавці
1. Алгоритмом називається…
А) Нумерований список;
Б) Будь-яка послідовність команд;
В) Команди, які може виконати людина або комп’ютер;
Г) Скінченна послідовність кроків в розв’язанні задачі, що призводить від вихідних даних до потрібного результату.
2. Що можна вважати алгоритмом? (Може бути декілька правильних відповідей)
А) Інструкцію по використанню DVD-плеєра або мобільного телефона;
Б) Список учнів класу;
В) Кулінарний рецепт;
Г) Перелік обов’язків чергового по класу.
3. Розташуйте дії в потрібному порядку.
Алгоритм «Посадка дерева»
А) Поставити лопату і лійку на місце;
Б) Взяти лопату і саджанець;
В) Посадити саджанець в ямку;
Г) Викопати ямку;
Д) Взяти лійку з водою та полити саджанець;
Е) Засипати ямку.
4. Що являє собою комп’ютерне середовище програми Калькулятор?
А) Набір кнопок з цифрами і знаками математичних дій;
Б) Набір кнопок (піктограм) з буквами і знаками дій;
В) Набір кнопок (піктограм) з буквами і цифрами;
Г) Набір кнопок (піктограм) – інструментів для малювання.
5. Алгоритм, в якому команди виконуються в порядку їх запису, тобто послідовно одна за другою, називається…
А) Лінійним;
Б) Розгалуженим;
В) Циклічним.
6. Розташуйте дії в потрібному порядку.
Алгоритм «Пришивання ґудзика»
А) Покласти голку та ножиці на місце;
Б) Відрізати нитку потрібного кольору;
В) Взяти сорочку;
Г) Вдіти нитку в голку;
Д) Пришити ґудзика;
Е) Взяти голку та ножиці;
Є) Підібрати потрібний ґудзик.
7. В лінійному або послідовному алгоритмі…
А) Команди виконуються однократно, одна за другою;
Б) Деяка група команд виконується багатократно, доки здійснюється деяка заздалегідь встановлена умова;
В) Команди можуть виконуватись однократно, багатократно або жодного разу, в залежності від здійснення деякої умови.
8. Виберіть команди, що можуть входити в систему команд виконавця «КОМП’ЮТЕР»:
А) Стрибнути;
Б) Закодувати;
В) Надрукувати;
Г) Декодувати;
Д) Зрозуміти;
Е) Обробити;
Є) Навчити;
Ж) Передати;
З) Зберегти;
И) Обчислити.
9. Алгоритм називається циклічним, якщо…
А) Він складений так, що його виконання передбачає багатократне повторення одних і тих дій;
Б) Хід його виконання залежить від істинності тих чи інших умов;
В) Його команди виконуються в одна за іншою незалежно від будь-яких умов;
Г) Його можна представити в табличній формі;
Д) Він містить в собі допоміжний алгоритм.
10. Алгоритм містить в собі розгалуження, якщо…
А) Він складений так, що його виконання передбачає багатократне повторення одних і тих дій;
Б) Хід його виконання залежить від істинності тих чи інших умов;
В) Його команди виконуються в одна за іншою незалежно від будь-яких умов;
Г) Його можна представити в табличній формі;
Д) Він містить в собі допоміжний алгоритм.
11. Кожна команда алгоритму є…
А) Спонукальним реченням;
Б) Окличним реченням;
В) Питальним реченням.
12. Укажіть команди серед наведених речень: (Декілька правильних відповідей)
А) Закрий вікно;
Б) Котра година?
В) 3+2=5;
Г) Не заважай читати;
Д) Якщо йде дощ, візьми парасольку;
Е) Я живу в Києві.
Після виконання тесту сфотографувати роботу і відправити електронною поштою за адресою valentunakomar@ukr.net або надіслати на Viber 0666469405
Тема Практична робота №10 "Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження"
Завдання
Складіть проект (блок-схема), що відтворює роботу торгового апарата для приготування напоїв. Залежно від сплаченої суми 7 гривень, 8 гривень, 9 гривень, автомат видаватиме чай, какао чи каву відповідно.
ПІДКАЗКА
Завдання виконуємо аналогічно до завдань попереднього уроку:
ВКАЗІВКИ
· Схему накреслити в зошиті.
· Після виконання проекту, сфотографувати роботу і відправити електронною поштою за адресоюvalentunakomar@ukr.net або надіслати на Viber 0666469405
13.04 – 17.04
Тема Вкладені алгоритмічні структури розгалуження
1. Опрацювати
матеріал презентації за посиланням
(Відкрити: 6 клас. Команда
розгалуження)
1.
Виконати
завдання за посиланням в онлайн сервісі LearningApps.org
Запитання та відповіді надсилати електронною поштою за такою адресою valentunakomar@ukr.net
Немає коментарів:
Дописати коментар